De projectleider I is gepositioneerd binnen de uitvoeringsorganisatie van een (middel)groot loonbedrijf. De projectleider I heeft (over het algemeen) meerdere projecten in verschillende fasen van het project in portefeuille. De aansturing van en verantwoordelijkheid voor het project op locatie ligt bij de uitvoerder. De focus van de projectleider I ligt op de gunning van en vervolgens afstemming met en coördinatie van de stakeholders in het project. Het betreft beperkte, overzichtelijke projecten met een middellange doorlooptijd en beperkt aantal derden, waarbij de focus ligt op het leiden van de projecten, door planning, bijsturing en afstemmen met belang¬hebbenden. De aanneemsom en doorlooptijd zijn strak gedefinieerd maar goed haalbaar, meer-/minderwerk is eenduidig vast te stellen en ontstaat vanuit lopende afspraken.
De functie projectleider wordt onderscheiden op twee niveaus. De verschillen tussen de projectleider I en II zijn uitgewerkt in de bijlage met Niveau-onderscheidende Kenmerken (NOK).
Resultaatgebieden | Toegevoegde waarde | Resultaatindicatoren |
---|---|---|
Acquisitie/ontwerp |
|
|
Projectvoorbereiding (realisatiefase) |
|
|
Projectconcretisering |
|
|
Projectrealisatie |
|
|
Aansturing projectpartijen |
|
|
Personeelsmanagement |
|
|
Projectrapportage en vastlegging |
|
|
Projectleider I | Projectleider II | |
---|---|---|
Omvang en complexiteit | ||
|
|
|
Mate van vernieuwing | ||
|
|
|
Rapportage | ||
|
|
|
Kennis en ervaring | ||
|
|